A műalkotásnak három követelménynek kell megfelelnie. Az egyik, hogy belső szükségszerűségből fakadjon. A másik, hogy ne csak a szemet, hanem a lelket, a szellemet is megmozdítsa. A harmadik pedig hogy víziójával gazdagítsa az emberiséget.
Ezek nagyon nagy szavak természetesen. Azt hiszem, hogy megfelelni sem könnyű nekik.
Ha középről indulunk, akkor biztosan lejjebb csúszunk. Ha a legkiválóbbat tűzzük ki magunknak célul, akkor még mindig lehetünk közepesek, de mehetünk feljebb is. Tehát nyilvánvalóan a legkiválóbbat kell kitűznünk magunk elé. Ahhoz, hogy a csábítás jól sikeredjék érdemes megfelelni ennek a hármas követelménynek.
Én úgy látom, hogy Nógrádi Kiss Magdolnában megvannak ezek az igények, és az igényen túl megvan a képesség is, hogy eljusson a legmagasabb célig.
A képanyag ami itt látható Magdolnának a kettősségét fejezi ki.
Egyfelől van egy szabad formálási, a gesztust előtérbe helyezését jelentő készség. Ennek nyilvánvaló megjelenési formája a képein az esetlegesség és a szerkesztettség ambivalenciája. És van egy olyan része, ami a színekben is megjelenik, amelyik sokkal inkább épített, szerkesztett. De hát a képzőművészetben akkor is amikor szerkesztünk az indulat és a látomás együtt van.
Fábián László